Perheneuvonta

Apua parisuhteen ja perheen ongelmiin

Perheneuvonta on yksi evankelis-luterilaisen kirkon työmuodoista. Länsi-Uudenmaan seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksen tehtävänä on tukea ja auttaa parisuhteen ja perheen ongelmissa sekä elämän kriisitilanteissa. Auttaminen tapahtuu sielunhoidon ja terapeuttisen keskustelun avulla.

Asiakkaaksi hakeudutaan monista syistä, jotka liittyvät parisuhteen eri vaiheisiin ja elämäntilanteisiin. Perheasiain neuvottelukeskuksesta voi saada apua ja tukea esimerkiksi pariskunnan vuorovaikutusongelmiin, erokysymyksiin, uskottomuuteen sekä erilaisten psykososiaalisien kriisien käsittelyyn. Asiakkaat voivat tulla joko yksin, parina tai perheenä. Perheasiain neuvottelukeskuksessa tehdään myös perheasiain sovittelua ja parisuhdeterapiaa.

Ajanvaraus

Ajanvaraus tapahtuu puhelimitse maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9–11 sekä keskiviikkoisin klo 12–14 p. 019 328 4260. Lue lisää ajanvarauksesta.

Työmuodot

• pari- ja perheterapia
  • yksilökeskustelut
  • perheasioiden sovittelu
  • työnohjaus
  • terapeuttiset ryhmät (alkavista ryhmistä tiedotetaan erikseen)
  • koulutus ja konsultointi

Perheneuvonnan työntekijät

Neuvottelukeskuksessa työskentelee vastaanottosihteeri, johtaja ja kolme perheneuvojaa. Perheneuvojilla on työhön vaadittava tutkinto sekä terapiakoulutus. Ajanvarauksesta huolehtii vastaanottosihteeri. Palvelut ovat maksuttomia ja luottamuksellisia; työntekijöillä on ehdoton vaitiolovelvollisuus. Työntekijöiden tarkemmat yhteystiedot löytyvät Yhteystiedot-välilehdeltä.

Perheasiain neuvottelukeskuksen tietosuojaselosteen löydät täältä.

Sijainti kartalla

Pieni lapsi äidin sylissä meren rannalla.