Keittiön vapaaehtoiset Lohjan seurakunta

Lohjan seurakunnassa toimii eri toimipisteissä viitisenkymmentä keittiövapaaehtoista. Yhdessä vakinaisen keittiöhenkilökunnan kanssa he toteuttavat eri työalojen tilaisuuksien ruoka- ja kahvitarjoiluja.

Vapaaehtoiset kokevat tehtävänsä mielekkääksi, monipuoliseksi ja palkitsevaksi harrastukseksi, jonka kautta seurakunnan toiminta on tullut tutuksi.

- Tämä on kuin kotona olisi, totesi eräs keittiön vapaaehtoinen.

Vapaaehtoisten työpanos on seurakunnalle korvaamattoman arvokas. Siitä kiitokseksi seurakunnan keittiötoimi järjestää vapaaehtoisilleen virkistystoimintaa kuten retkiä ja konsertteja.

Eniten keittiövapaaehtoisia toimii diakoniatyön tilaisuuksissa kuten työttömien ruokailuissa ja varttuneen väen päiväpiireissä. Suurin osa keittiövapaaehtoisista on eläkeläisiä, mutta vapaaehtoistoiminta sopii myös työssäkäyvälle, sillä seurakunnassa on paljon tilaisuuksia myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Vapaaehtoiseksi keittiöön?

Keittiövapaaehtoiseksi ryhtyvältä ei edellytetä aiempaa kokemusta keittiötyöstä, vaan tehtävään opastetaan. Lisätietoja saa pääemännältä: Johanna Vainio, p. 044 328 4355, johanna.vainio@evl.fi