Teologinen opintopiiri

to 2.5. klo 17.30

Lohjan seurakuntakeskus

Teologinen opintopiiri on matalankynnyksen opintopiiri kaikille seurakuntalaisille, kyselijöille, pohtijoille ja teologiasta kiinnostuneille.

Vanhan testamentin eksegetiikan professori Martti Nissinen Helsingin yliopistosta on Teologisessa opintopiirissä asiantuntijavieraana 2.5, aiheena Sukupuolten kirjo ja Raamattu. Nissisen erityisalana on profetian tutkimus muinaisessa Lähi-Idässä. Hän on myös tarkastellut sukupuolisuuteen liittyviä kysymyksiä. Nissisen tuotanto käsittää noin 80 vertaisarvioitua artikkelia Raamattua, muinaisen Lähi-idän ja sukupuolen tutkimusta käsittelevissä julkaisuissa sekä noin 160 muuta tieteellistä kirjoitusta. Lisäksi hän on kirjoittanut tai on ollut toimittamassa monia kirjoja.
Teologinen opintopiiri kokoontuu torstaina 2.5, Seurakuntakeskuksessa (Sibeliuksenkatu 2). Asiantuntijaluento alkaa klo 18.00, jonka päätteeksi kysymyksiä ja keskustelua. Kahvitarjoilu klo 17.30. Tervetuloa!

Lohja