Karjalohjan hautausmaat

Karjalohjan hautausmaa

Keskustie 30, 09120 Karjalohja

Karjalohjan hautausmaa ja Pyhän Ristin hautausmaa

Karjalohjalla on kaksi hautausmaata: nykyinen hautausmaa kirkonmäellä ja Pyhän Ristin historiallinen hautausmaa, joka ei enää ole käytössä. Kirkon vieressä on muistolehto ja sankarihautausmaa. Karjalohjalta luovutetaan arkkuhautoja ja muistolehtopaikkoja. Hautausmaan tilanahtauden vuoksi uusia arkkuhautapaikkoja ei enää luovuteta ulkokuntalaisille. Pyhän Ristin hautausmaalta ei luovuteta hautoja.

Karjalohjan kotiseutuyhdistys on tuottanut Pyhän Ristin hautausmaasta nettisivut: http://aikamatkakarjalohjalla.fi/pyhanristin.html

Karjalohjan kirkko

Karjalohjan kivikirkko on valmistunut vuonna 1860. Kirkko paloi vuonna 1970, minkä jälkeen se odotti jälleenrakennusta 20 vuotta. Nykyään kivikirkko on taas Karjalohjan pääkirkko. Lasikirkko valmistui vuonna 1977. Se toimii nykyään seurakuntasalina, jossa järjestetään muun muassa muistotilaisuuksia ja kasteita.

Yhteystiedot:

Puutarhuri