Lohjan seurakunta

Tervetuloa Lohjan seurakuntaan! Seurakuntamme on alueellisesti laaja, ja siihen kuuluu Lohjan kantaseurakunnan lisäksi neljä alueseurakuntaa: Karjalohja, Nummi, Pusula ja Sammatti. Niillä kaikilla on oma historiansa ja tunnelmansa, mutta kaikkiin kirkkoihin ja tiloihin saa saapua juuri sellaisena kuin on. Parhaimmillaan seurakunnastamme voi löytyä runsaasti kanssakulkijoita elämänmatkalle.

Lohjan seurakunnan jäsenmäärä vuonna 2023 oli 29 697, joka on n. 64 prosenttia koko Lohjan alueen väkiluvusta. Työntekijöitä seurakunnassamme on noin 120. Kirkollisveroprosentti on 1,5. Seurakuntaa johtaa yhdessä kirkkoherra Juhani Kortteen kanssa 33-jäseninen kirkkovaltuusto, jonka jäsenet valitaan seurakuntavaaleissa neljän vuoden välein. Seurakuntalaiset voivat vaikuttaa tekemällä aloitteita kirkkovaltuustolle.

Lohjan seurakunta on läsnä kaikenikäisten seurakuntalaisten arjessa ja juhlassa. Seurakunnan työntekijöiden puoleen voi kääntyä missä tahansa elämäntilanteessa – niin ilossa kuin surussakin. Surun, kriisin tai sairauden kohdatessa papeilta ja diakoniatyöntekijöiltä saa sielunhoitoa, esirukousta ja keskusteluapua. Lisäksi diakoniatyöltä voi tietyin perustein saada talous- ja ruoka-apua.

Lohjan seurakunnan puhelinvaihde

p. 019 328 41 (ma–to klo 9.30–14.30)

Lohjan seurakuntatoimisto ja alueseurakuntatoimistot

Seurakuntatoimistosta saa tietoa papin, kanttorin ja tilojen vuokraamisesta sekä perhejuhlien ja hautajaisten käytännön järjestelyistä.
Voit kysyä myös hautapaikasta, hautaukseen ja haudan hoitoon liittyvistä asioista.

Lohjan seurakuntatoimisto
Laurinkatu 40, Lohja

Avoinna ma–ke klo 9–12

lohja.seurakuntatoimisto@evl.fi
p. 019 328 41, ma - ke klo 9.30 - 14.30

Alueseurakuntatoimistot ovat avoinna:
Pusula       to  klo 9–11.30
Nummi     to  klo 12.30–14 parittomilla viikoilla, parillisilla viikoilla klo 12-13 työntekijä tavattavissa Evästä elämään ruokailun yhteydessä seurakuntatalolla

Espoon aluekeskusrekisteri

Virkatodistukset, sukuselvitykset, sukututkimukset ja avioliiton esteiden tutkinta tilataan Espoon aluekeskusrekisteristä.
p. 09 8050 2600 (ma–ti klo 9–15, ke–to klo 9–12)

www.espoonseurakunnat.fi/info-ja-asiointiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Laskutus

Laskutusasiat:
lohja.seurakuntatoimisto@evl.fi
019 328 41, ma-to klo 9.30 - 14.30

Maksuvapautusta retkistä ja leireistä voi hakea maksuvapautusanomuksella, joka täytetään ja palautetaan Lohjan seurakuntatoimistoon.

Pyhän Laurin kivikirkon takaosa kuvattuna kesällä.

Sammatti
Pappilantie 1