Vapaaehtoistoiminta on tärkeä osa Lohjan seurakunnan perusolemusta

Lohjan seurakunnassa työskentelee lähes 550 vapaaehtoista erilaisissa tehtävissä. Vapaaehtoistyö on nimensä mukaisesti vapaaehtoista ja ihmisen kokoista toimintaa, jossa pärjää tavallisen ihmisen tavallisilla taidoilla. Mukaan voi tulla, kun se sopii omaan aikatauluun ja elämäntilanteeseen. Parhaimmillaan vapaaehtoistyö tuo elämään lisää merkitystä ja uusia ystäviä.

Tutustu seurakunnan vapaaehtoistehtäviin täällä ja katso, löytyisikö sieltä juuri sinulle sopiva tehtävä. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaamme!

Vapaaehtoisena olet oikeutettu koulutukseen ja tukeen. Toisiin tehtäviin järjestetään koulutusta ja joihinkin riittää perehdytys. Lisäksi vapaaehtoisille tarjotaan täydentäviä koulutuksia sekä virkistäytymistä. Vapaaehtoistyön ajankohtaiset asiat sekä ilmoittautumisohjeet koulutuksiin ja virkistyspäiviin ilmoitetaan tällä sivulla

Vapaaehtoistyössä saan olla mukana tekemässä merkityksellistä työtä.

Olen saanut uusia ystäviä vapaaehtoistyössä. On ihanaa, että voidaan yhdessä tehdä asioita toisten auttamiseksi!

Kaksi naista pakkaavat pahvilaatikkoon villasukkia.
Keittiövapaaehtoiset hymyilevät kameralle kertakäyttöiset hiussuojat päässä ja essut päällä .