Seniorifoorum

to 28.2. klo 12.00

Lohjan seurakuntakeskus

Ikääntyvien lääketurvallisuus aiheena Seniorifoorumissa

Seniorifoorum 28.2. käsittelee ajankohtaista aihetta vanhusten hoidosta. Asiantuntijavieraana on emeritaprofessori Sirkka-Liisa Kivelä. Hän on Suomessa ensimmäisiä tutkijoita, joka perehtyi vanhustenhoidon tilaan ja nosti siitä metelin. Helsingin Sanomien haastattelussa (8.2.19) hän tuo esiin vakavan huolensa vanhustenhoidon nykytilasta ja vaatii perustuslakiin nojaten vanhuksille ihmisoikeuksia, jotka nyt eivät näytä toteutuvan hoitolaitoksissa riittävässä määrin. Kivelä peräänkuuluttaa hyvän hoidon kriteerejä. Seniorifoorumin teeman mukaisesti prof. Kivelä käsittelee vanhustenhoidon lääketurvallisuutta, erityisesti liiallista lääkkeiden käyttöä. Hänen mukaansa riittävä ulkoilu tuo hyvän unen ilman unilääkkeitäkin.
Tilaisuuden musiikkivieraana on Ortodoksinen kvartetti johtajanaan kanttori Matti Jyrkinen. Ohjelmassa ovat mukana myös past. Anne Huoponen ja Tuomo Mantere, tilaisuutta isännöi Erkki Taivainen.
Tilaisuus pidetään Seurakuntakeskuksessa Sibeliuksenkatu 2. Kahvitarjoilu klo 12 alkaen, ohjelma klo 13. Vapaa pääsy, kahvilippuja ovelta.
  • Aikuisille Aikuisille

Linkki avautuu uudessa välilehdessä