Aikuinen?

Työssäkäyvä, opiskelija, työtön, eläkeläinen, kotiäiti, sinkku, kaupunkiin muuttanut... Seurakunnasta voi löytyä paikka, jossa etsiä, pohtia, tulla kuulluksi ja nähdyksi. Täällä on tilaa ilolle, surulle, ihmettelylle ja löytämiselle, uskolle ja kyselylle.

Alle on koottuna erityisesti aikuisille suunnattua tarjontaa.

Seurakunnan aikuisten yhteisössä voit löytää itsellesi hengellisen ja henkisen kodin. Tule mukaan joukkoomme ja ota paikkasi  työikäisten tai ikäihmisten parissa. Tutustu diakoniatyön tarjoamaan toimintaan ja lapsi- ja perhetyön toimintaan.

Jos haluat olla mukana tekemässä ja ideoimassa toimintaa aikuisille, voit olla yhteydessä aikuistyön pastoriin, piia.korpijaakko@evl.fi tai 044 788 78 96.

Toivon messu Pikku Laurissa

Iltakirkko

Rento ja yhteisöllinen hyvän mielen ehtoollismessu kaikenikäisille. Iltakirkossa voit olla aktiivinen tai levätä, ottaa vastaan ehtoollisen ja nauttia yhteydestä. Messussa on lapsille omaa ohjelmaa. Messun jälkeen syömme yhdessä iltapalan.

Iltakirkkoa vietetään lasten kappeli Pikku-Laurissa (Sibeliuksenkatu 2) klo 17 kerran kuukaudessa sunnuntaisin.

Kevätkauden 2024 iltakirkot:

21.1., 18.2., 17.3., 21.4., 19.5.

Jos haluat mukaan tekemään iltakirkkoa, voit olla yhteydessä Piia-pappiin 044 788 78 96 tai piia.korpijaakko@evl.fi.

Healing Rooms -rukousklinikka

Mäntynummen seurakuntatalolla

22.2, 7.3, 21.3, 4.4 ja 18.4.2024 (parillisten viikkojen torstai-illat) klo 1819.

Omaisten ryhmä seurakuntakeskuksen takkahuoneessa (Sibeliuksenkatu 2)

Mielenterveyskuntoutujien omaisille ja läheisille tarkoitettu vertaisryhmä, jossa on mahdollisuus tavata toisia ymmärtävässä ilmapiirissä. Ryhmästä saat vertaistukea läheisen sairauteen ja omaan jaksamiseen liittyvissä asioissa. Ryhmään ovat tervetulleita sekä uudet että jo aikaisemmin yhdistyksen toimintaan osallistuneet omaiset. Ryhmään voi osallistua niin usein kuin itselle sopii. Ryhmä on FinFami Uusimaa vapaaehtoisten ohjaamaa.

Ryhmä kokoontuu 2.1, 20.2, 5.3, 2.4, 7.5, 11.6, 6.8, 3.9, 1.10, 12.11 ja 3.12 klo 17.3019.

Rukoushetki ja ehtoollinen

Sanaa, rukousta ja musiikkia Lohjan Pyhän Laurin kirkossa. Iltoja toteuttavat Heikki Linnavirta & rukoustiimi. Olet sydämellisesti tervetullut!

Illat ovat pääsääntöisesti torstaisin klo 18–20 Pyhän Laurin kirkossa.

Kevään 2024 illat:

18.1., 15.2., 21.3., 18.4., 16.5.

Miesten saunaillat

Saunailta alkaa yhteisellä hetkellä illan teeman äärellä. Sauna ja iltapala voitelevat myös fyysisen ihmisen. Jokaiseen tapaamiseen kuuluu keskustelun alustus. Alustuksen jälkeen saunotaan, syödään iltapalaa ja jutellaan hetki syviä.

Illat alkavat klo 18 kahvilla, jonka jälkeen on vierailijan puheenvuoro. Tämän jälkeen on vuorossa saunomista ja makkaranpaistoa. Ilta päättyy hartauteen, ja kotiin lähdemme viimeistään klo 21. Voit tulla omalla autolla suoraan kuhunkin saunailtaan, mutta kimppakyytejäkin lähtee joka kerta Kirkkokentältä klo 17.30.

Kevätkauden 2024 miesten saunaillat:

15.2.2024 Purjehtijoiden majalla (Nuottatie 2), vierailijana nuoriso- ja oppilaitostyön pappi Henri Röytiö.

14.3.2024 Vivamossa (Vivamontie 2), vierailija varmistuu myöhemmin, kahvimaksu 6€.

16.5.2024 Oravannokka (Oravanniementie, Sammatti), vierailijana johtava kappalainen Raimo Kuismanen.

Naisten saunailta

Naisten saunailloissa tiedossa on saunomista, yhteinen iltapala, mukavaa yhdessä oloa ja kuulumisten vaihtamista. Kimppakyytejä lähtee kirkkokentältä klo 17.30. Mukaan omat saunomisvarusteet. Vapaa pääsy.

Kevätkauden 2024 naisten saunaillat:

29.2. Tonttulan tila (Nummenkyläntie 60), vierailijana Saija Saariaho, aiheena ”Naiseus”.

15.5. Saarikko (Saarikontie 117), vierailijana sairaalapastori Anna-Maija Lakomaa, joka kertoo sairaalapapin työstä.

Pyhän sylissä -arkiretriitti

Pyhän sylissä on hiljentymistä hengellisten tekstien ja musiikin äärellä. Pyhän sylissä -tapahtumat järjestetään kerran kuukaudessa Lohjan Pyhän Laurin kirkossa klo 1819.

Voit ottaa mukaasi pehmeän alustan tai tyynyn. Musiikki ja puhe vuorottelevat. Voit hiljentyä tai vaikka nukahtaa kirkon penkkiin. Tilaisuuden vastuuhenkilönä toimii Anna Kivinen, musiikkivieraina musiikkiopiston oppilaita.

Kevätkauden 2024 Pyhän sylissä:

11.1., 8.2., 14.3., 11.4. ja 9.5.

Seniorifoorumi

Uskosta ja elämästä. Seniorifoorumi on tarkoitettu kaikille, joilla on elämänkokemusta. Vierailijoina on mielenkiintoisia ja ajankohtaisia vieraita, ja ohjelmassa on myös musiikkia. Seniorifoorumit järjestää Lohjan seurakunta yhteistyössä lohjalaisten järjestöjen kanssa. Seniorifoorumi alkaa klo 12 kahvitilaisuudella seurakuntakeskuksessa (kahvilippu 4 €). Ohjelma alkaa klo 13.

Kevään 2024 Seniorifoorumit:

25.1. vierailijana kirjailija, toimittaja Minna Lindgren, aiheena ”Miltä tuntuu olla muistisairas”. Musiikissa Laurentiuskuoro.

22.2. vierailijana Assi Koivisto. Musiikissa Laurin ukulelet.

4.4. vierailijana professori Petri Kovanen, aiheena kolesteroli. Lohjan sydän tekee mittauksia.

Avoimet olohuoneet

Kohtaamisen paikka aikuisille. Keskustellaan ja vaihdetaan kuulumisia kahvikupin tai välipalan äärellä. Mahdollisuus keskustella, pelailla, huilia ja vain olla.

Kaiken ikäisten iltapäiväolkkari parittomien viikkojen keskiviikkoisin 17.1.24 alkaen klo 14-16 Roution seurakuntakodilla (Kalliomäentie 2). Poikkea tai vietä koko iltapäivä hyvässä seurassa. Tarjolla kahvia, juttukavereita sekä mahdollisuus mm. pelailuun, leikkiin, lepohetkeen. Lisätietoa diakoni Tanja Mäkelä 040 779 9363.

Ojamon Olohuone keskiviikkoisin klo 1012. Ojamon seurakuntakodilla, Kartanonkuja 1. Tule käymään tai viivähdä pidempään. Kahvia, välipalaa, juttukavereita.
Lisätietoja diakoni Iina Mähönen p. 050 3777394.

Mies juo kahvia sohvalla samalla kun kissa katselee vieressä