Juhannuksena juhlitaan Johannes Kastajan syntymäpäivää

Kesäisiä kukkia ja hiekkatie.

Sana juhannus tulee nimestä Johannes, joka tarkoittaa ”Jumala on armollinen”. Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä. Raamatun mukaan Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta, ja siksi juhannusta vietetään puoli vuotta ennen joulua. Johannes Kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, joka kulki Jordanin seudulla ja kehotti ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksi saamiseksi.

Lohjan seurakunnassa järjestetään juhannuksen kunniaksi hartaushetki sekä kolme jumalanpalvelusta

Juhannusaattona perjantaina 25.6. kello 18 vietetään juhannusaaton hartautta Nummen kotiseutumuseon pihapiirissä (Ilmoonintie 1,Nummi). Hartaus alkaa lipunnostolla.

Juhannuspäivänä lauantaina 26.6. klo 10 vietetään juhannuspäivän sanajumalanpalvelusta Pyhän Laurin kirkossa (Kirkkokatu 1, Lohja). Sanajumalanpalveluksen toimittavat liturgi Eveliina Moilanen ja kanttori Timo Saario. Pappi Pirkko Järvinen saarnaa.

Juhannuspäivänä lauantaina 26.6. klo 10 vietetään juhannuspäivän messua Nummen kirkossa (Nummenkirkkotie 10, Nummi). Messun toimittavat pappi Erkki Kuusanmäki ja kanttori Sanna Kuoppala.

Juhannuspäivänä lauantaina 26.6. klo 12 vietetään juhannuskirkkoa Kärkölän kirkossa (Kärköläntie 1380, Pusula). Juhannuskirkon toimittavat pappi Erkki Kuusanmäki ja kanttori Sanna Kuoppala.

Lohjan seurakunta toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi viettämään juhannusta kanssamme!

Wed Jun 23 14:16:00 EEST 2021