Pyhän Laurin kirkon jumalanpalveluksiin voi jatkossa osallistua myös etänä

Pyhän Laurin kirkon saarnastuoli ja alttari.

Lohjan Pyhän Laurin kirkossa sunnuntaisin kello 10 toimitettavat messut välitetään jatkossa suorina verkkolähetyksinä seurakunnan verkkosivuilla sekä YouTube-kanavalla. Lähetys pyörähtää käyntiin kello 9.55 ja jatkuu ehtoollisen alkamiseen saakka.

”Haluamme tarjota monenlaisia mahdollisuuksia viettää messua. Aina paikan päälle ei ole mahdollista saapua, joten on merkittävää, että oman kotiseurakunnan messuun voi osallistua lisäksi myös radion tai videon avulla”, Lohjan seurakunnan kirkkoherra Juhani Korte toteaa.

Videotallenne jää katsottavaksi seuraavan sunnuntain jumalanpalvelukseen asti. Pyhän Laurin kirkosta puolestaan löytyy ohjeet mihin istua, jos messuvieras ei tahdo näkyä videolla.

”Kesän ajan harjoittelemme suorien jumalanpalveluslähetysten tekemistä, ja kuulemme mielellämme palautetta kuinka onnistuimme ja olisiko vielä jotain kehitettävää.”

Wed Jul 21 16:39:00 EEST 2021