Päihteet ja muut riippuvuudet

Päihdetyö on pääsääntöisesti henkilökohtaisia keskusteluja diakoniatyöntekijän kanssa. Niissä käydään läpi päihteiden mukanaan tuomia ongelmia ja etsitään keinoja raittiuteen ja elämänhallintaan. Jos oma tai läheisen päihteidenkäyttö mietityttää, ota yhteys oman alueen diakoniatyöntekijään.

Seurakunta järjestää Päihdepalveluiden ja Raittiina Yhdessä ry:n kanssa vuosittain leirin päihdeongelmaisille ja läheiseille.

Lisätietoja: diakoni Jonna Seppälä

Veljespiiri

Vertaisryhmä kokoontuu Ojamon seurakuntakodin ryhmätilassa keskiviikkoisin klo 18.

Nikke-ryhmät

Lisätiedot: diakoni Leena Syvälahti

Yhteistyötahoja:

Seurakunnan tiloissa kokoontuu AA-ryhmiä, NA-ryhmä ja GA- eli nimettömien pelureiden ryhmä. Läheisille on Al-anon ja Aca eli alkoholisten aikuisten lasten ryhmä.

al-anon.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä , nasuomi.orgLinkki avautuu uudessa välilehdessä , nimettomatpelurit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Luvn päihdepalvelut:

Seurakunta tekee yhteistyötä sekä  sosiaali- ja terveyspalvelujen että kolmannen sektorin kanssa.