Kesätyöpaikat 2024

Lohjan seurakunnan hautausmailla työskentelee vuosittain noin 50 kausityöntekijää 1-6 kuukauden mittaisissa työsuhteissa. Lisäksi haetaan kolmea kausityönjohtajaa seitsemän kuukauden pituiseen työsuhteeseen. Hoitokausi alkaa normaalisti huhti-toukokussa ja päättyy lokakuun lopussa.

Töitä on tarjolla seitsemällä hautausmaalla: Pyhän Laurin kirkkomaalla sekä Metsolan, Virkkalan, Karjalohjan, Sammatin, Nummen ja Pusulan hautausmailla. Kausityönjohtajat sijoitetaan Pyhän Laurin kirkkomaalle, Metsolan hautausmaalle ja alueseurakuntien hautausmaille.

Kausityöntekijöiden tehtäviin kuuluu haudanhoidon tehtäviä, nurmenhoitoa, haravoimista ja muita viheralueiden kunnossapidon ja rakentamisen tehtäviä. Lisäksi tehtävänkuvaan voi kuulua edellisen lisäksi vastuuta oman hoitoalueen ylläpidosta, kesätyöntekijöiden ohjaamista tai muuten vaativia ammattitöitä. Töihin osallistuva kausityönjohtaja valvoo hautojen ja hautausmaiden hoitoa sekä ohjaa kausityöntekijöitä puutarhurin alaisuudessa. Tehtävään kuuluu asiakaspalvelua ja -neuvontaa.

Kausityöntekijöiden tulee olla työsuhteen alkaessa vähintään 16 vuotta täyttäneitä. Alle 18-vuotiaille työntekijöille on kiintiö.

Huomaathan, että aikaisemmin seurakunnalla on ollut erikseen kesä- ja kausityöntekijöitä. Nyt olemme yhtenäistäneet ammattinimikkeet ja muuttaneet entiset tuntipalkkaiset kesätyöntekijät kuukausipalkkaisiksi kausityöntekijöiksi. Jatkossa siis palkkaamme vain kausityöntekijöitä. Alle 18-vuotiaat hakijat käyttävät aikaisemmasta poiketen samaa hakulomaketta kuin muutkin kausityön hakijat.

Työhakemuksen voi tehdä vain sähköisesti KirkkoRekry-sivuston kautta. Työntekijöiden valinta alkaa jo haun aikana, joten hakemista ei kannata jättää viime hetkeen. Kausityöntekijöiden haku päättyy 17.3. Kausityönjohtajien haku päättyy 12.2.

Lohjan seurakunnan kaikkiin avoimiin työpaikkoihin pääsee tutustumaan täällä.

kottikärryssä kaksi haravaa ja harja, kuva hautausmaalta