Ajankohtaisia avun tarpeita Kotimaanavun kautta

Ilmoitamme ajankohtaisista ja kiireellisistä avun tarpeista tällä sivulla. Tällä hetkellä Lohjan alueella ei ole yhtään avointa keräystä.

Mikä on Kotimaanapu?

Moni suomalainen sinnittelee päivästä toiseen toimeentulon rajamailla. Vaikka kaikesta on jo karsittu, rahat eivät tahdo riittää edes välttämättömään. Harrastuksista, kampaajalla käynnistä, lomasta tai kodin suuremmista hankinnoista voi vain haaveilla. Pahiten köyhyys koettelee pitkään perusturvan varassa eläneitä, työttömiä, yksin asuvia, yksinhuoltajia ja monilapsisia perheitä, mutta elämän yllättäessä kuka tahansa meistä voi huomata itse olevansa samassa tilanteessa.

Lahjoittamalla Kotimaanavun työhön autat kaikkein heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä Suomessa. Lahjoituksesi ohjataan Kotimaanavun valtakunnalliseen hätäapukeräykseen, josta avustetaan seurakuntien hakemusten perusteella katastrofin tai muun yllättävän tilanteen vuoksi hätään joutuneita ihmisiä, kuten tulipalossa kotinsa menettäneitä perheitä. Apu toimitetaan perille seurakunnan diakoniatyön kautta.

Kotimaanapu on lähimmäisenrakkautta toteuttava hyväntekeväisyystoimija, jolle lahjoitetut varat kohdistetaan täysimääräisesti Suomeen.

Lue lisää Kotimaanavun verkkosivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Piirroksessa kerrostalo-oven eteen on asetettu kaksi ruokakassia ja postiluukussa on parane pian -kortti.

Johtava diakoniatyöntekijä

Nummentausta, Metsolan seurakuntakoti, Puistokatu 11–13