Virkkalan alueseurakunta

VIRKKALAN KIRKKO 70 VUOTTA!

Vuonna 2023 Virkkalan kirkko täytti 70 vuotta. Samana vuonna juhlittiin Lohjan ja Lohjan seurakunnan 700 -vuotisjuhlaa.

Etelä-Lohjan seurakuntakoti valmistui 1953. Rakennusta alettiin vuoden 1980 alussa kutsua Virkkalan kirkoksi, ja nimi vakiintui käytössä vähitellen. Vuonna 2010 tila vihittiin Pyhän ristin kappeliksi.

Virkkalan kristilliset juuret ovat kaukana menneisyydessä 1200-luvulla. Vanhan perimätiedon mukaan Lohjan kirkollisen elämän juuret ja myös Lohjan ensimmäiselle kirkolle osoitettu paikka ovat Virkkalan Kastlähteellä ja sen läheisyydessä Kyrkstadissa.

Olet lämpimästi tervetullut Virkkalan kirkkoon! Ohjelmaa on kaiken ikäisille lapsista eläkeläisiin. Jumalanpalvelusta vietetään sunnuntaisin kello 13.

Virkkalan kirkon jumalanpalvelukset löytyvät täältä.

"On antoisaa kohdata kahvikupin äärellä ja puhella asioista maan ja taivaan välillä - niin me teemme aamupalalla Virkkalan kirkossa." - diakoni Jonna

YouTube-video