125 vuotta lähetystyötä - Sley

kuvassa Jari Rankinen papinpaita päällä

Pastori Jari Rankinen tuo terveiset Ugandasta ja kirkkomme muusta lähetystyöstä Sley:n kautta.

Sley (Suomen luterilainen Evankeliumiyhdistys ry) esittäytyy Lähetyshetkiä -sarjassa sunnuntaina 14.4.2024 klo 15-17 Lohjan seurakuntakeskuksessa.

Sleyn oma lähetystyö alkoi jo vuonna 1900, kun ensimäiset lähetystyöntekijät lähtivät Japaniin. Seuraava Sleyn lähetyskenttä avautui vuonna 1970 Keniassa. Sley kertoo työstään seuraavasti: ”Suomalainen lähetystyö sai alkusysäyksen herätyksistä, joilla kansaamme 1800-luvulla runsaasti siunattiin. Kirkkomme lähetystyö on kanavoitunut lähetysjärjestöjen kautta, joilla kaikilla on vahva yhteys kirkkomme piirissä syntyneisiin herätyksiin. Herätys ja lähetysaktiivisuus ovat kulkeneet käsi kädessä.”
Jeesuksen käsky on kantanut lähetystyötä: ”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.”

Lähetystilastot kertovat kiinnostavaa: ”Evankeliumin julistus- ja opetustyössä olevien lähettien osuus on hämmästyttävän vähäinen. Lähetit toimivat etupäässä sosiaalisella ja diakonisella sektorilla erilaisissa avustus-, kehitys- ja valistusprojekteissa. Kipeän ulkonaisen avuntarpeen kannalta asia voidaan helposti ymmärtää. Kukapa voisi sydän kylmänä kulkea kärsivän ja puutteenalaisen lähimmäisen ohitse? Myös SLEY osallistuu lähettiensä kautta ohittamattoman tärkeään orpotyöhön, AIDS-työhön ja erilaisiin avustusprojekteihin esim. maasai-heimon keskuudessa.” Lohjan seurakunta on tukenut jo vuosia Maikki Ochiengin johtamaa Kenian orpolapsityötä.

”Olemme saaneet Evankeliumiyhdistyksessä kiitollisina ihmetellä sitä, että sieltä täältä löytyy jatkuvasti nuoria uskovia, joiden sydämissä on Pyhän Hengen sytyttämä lähetyskipinä, halu välittää evankeliumia eteenpäin. Heitä on löytynyt niin sananpalvelukseen kuin ns. pöytäpalvelukseen eli diakoniseen avustustoimintaan. Kokonainen Jumalan sana edistää aina kokonaista lähetystyötä!”

Tilaisuus siis sunnuntaina 14.4.2024 klo 15-17 Lohjan seurakuntakeskuksessa, Sibeliuksenkatu 2, ja puhujana Suomen luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen pastori Jari Rankinen. Tapahtuma on avoin kaikille (vapaa pääsy) ja kahvitarjoilu tilaisuuden alussa. Järjestäjänä Lohjan seurakunta, lähetystyö.

Lisätietoja lähetystyön toiminnasta tästä linkistä.

Mon Apr 08 08:09:00 EEST 2024