Apua ja tukea

Kun haluat keskustella, miettiä elämäntilannettasi tai etsiä ratkaisuja arjen ongelmiin, voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijään.

Kuule minun rukoukseni Herra, ota vastaan avunpyyntöni. Sinua minä hädässäni huudan, ja sinä vastaat minulle. (Ps. 86: 67)

Diakoniatyöntekijän tapaaminen voi olla mahdollisuus avata elämälle uusi, valoisa suunta. Tapaamispaikkana voi olla seurakunnan tila tai koti. Puhuminen auttaa ja helpottaa oloa. Keskustelut ovat aina luottamuksellisia. Sinun ei tarvitse kuulua kirkkoon.

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään puhelimitse ajanvarauspäivystyksen aikaan. Yhteyden saat myös sähköpostilla, tekstiviestillä tai jättämällä puhelinvastaajaan viestin.

Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään

• kun kaipaat henkistä tai hengellistä tukea,
  • kun et tiedä kenen puoleen kääntyä elämäsi kriisitilanteissa tai
  • kun tarvitset neuvontaa talousasioissa. Seurakunta voi tukea taloudellisesti tietyin perustein

Lisätietoa

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät täältä

Diakoniatyön tietosuojaselosteen löydät täältä.

Diakoniapapin puhelinpäivystykset tästä.

Apua parisuhteen ja perheen ongelmiin

Länsi-Uudenmaan seurakuntien Perheasiain neuvottelukeskuksen tehtävänä on tukea ja auttaa parisuhteen ja perheen ongelmissa sekä elämän kriisitilanteissa. Auttaminen tapahtuu pariterapian, sielunhoidon ja terapeuttisen keskustelun avulla.

Asiakkaaksi voi hakeutua soittamalla ajanvarausnumeroon 019 328 4260. Ajanvaraus palvelee maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 911 sekä keskiviikkoisin klo 1214.

Perheasiain neuvottelukeskuksen ajanvaraus

Sairaalapappi on potilaita, heidän läheisiään ja henkilökuntaa varten

Sairaalapappi on terveydenhoidon yksikössä työskentelevä hengellisen elämän asiantuntija ja yhteyshenkilö. Toiminnan periaatteisiin kuuluu ehdoton salassapito- ja vaitiolovelvollisuus sekä toisen uskonnollisen vakaumuksen ja elämänkatsomuksen kunnioittaminen. Parhaiten sairaalapastorin tavoittaa henkilökunnan välityksellä tai suoraan matkapuhelimella tai sähköpostilla. Matkapuhelimen vastaajaan voi jättää viestin yhteydenottoa varten.

Yhteystiedot

Lohjan seurakunnan diakoniatyö löytyy myös Facebookista. Tiedon tapahtumista ja esim. hartaudet ja pienet toivon päivitykset löydät sieltä!

apua diakoniatoimistoista