Aikuisrippikoulu

Onko sinua pyydetty kummiksi? Häät tulossa? Lapsen kaste edessä? Haluatko liittyä kirkkoon?

Jos rippikoulu on jäänyt käymättä nuorena tai siihen ei ollut mahdollisuutta, asian voi hoitaa aikuisenakin. Lohjalla pidetään syksyllä ja keväällä aikuisrippikouluryhmä tarpeen mukaan. Se on helpoin ja kätevin tapa saada rippikoulu suoritettua.

Aikuisrippikoulu rakentuu yhteisistä tapaamisista, omatoimisesta tutustumisesta omaan seurakuntaan ja verkkotehtävistä. Ryhmässä pohdiskellaan, keskustellaan ja opitaan yhdessä asioita kristinuskosta, ihmisestä, ihmisen ja Jumalan suhteesta. Tilanteet ovat vapaamuotoisia ja ryhmäläisten toiveet ja lähtökohdat otetaan huomioon sisältöjen suunnittelussa.

Rippikoulun ajallinen kaari on noin 5 viikkoa. Aikuisrippikoulun tapaamiset kestävät noin 1,5 h. Osallistujalta odotetaan sitoutumista yhteisiin aikatauluihin. Konfirmaatio toteutuu sunnuntaina normaalin jumalanpalveluksen yhteydessä tai yhdessä sovitulla tavalla.

Ota yhteyttä hyvissä ajoin, jos asia on sinulle ajankohtainen. Silloin asiat järjestyvät ilman huolta ja kiirettä.

Tarvittaessa rippikoulun voi aikuisena käydä myös yksityisrippikouluna papin kanssa. Tapaamisten lisäksi osan rippikoulusta voi suorittaa etätapaamisin ja -tehtävin.

Heini Nikander