Tukeminen

Voit olla tukemassa lähetystä sinulle sopivalla tavalla, omilla taidoillasi, ajallasi ja voimavaroillasi. Lähetyksessä tarvitaan niin vapaaehtoisia, esirukoilijoita kuin taloudellista tukeakin. Mikä voisi olla sinun tapasi auttaa?

Myyjäiset

Oletko kätevä käsistäsi, taitava leipoja tai innokas järjestelijä? Lähetykselle kerätään varoja mm. myyjäisten avulla. Suurin yksittäinen tapahtuma on vuosittain joulukuussa järjestettävä Lohjan Menneen ajan joulumarkkinat. Talkooväkeä tarvitaan moneen tehtävään kuten valmisteluihin, myyntipisteille, kahvitukseen ja vaikka musisoimaan seurakuntakeskukselle.
Vapaaehtoiset voivat myös tuoda itse tehtyjä myytäviä kuten villasukkia ja -lapasia, kaulaliinoja, patalappuja, koristeita, leipomuksia yms.

Lähetyspiirit/lähetystoiminta

Haluatko perustaa lähetyspiirin tai olla mukana järjestämässä lähetysaiheista tilaisuutta? Lohjan seurakuntakeskuksessa kokoontuu lähetyspiiri tiistaisin vuoroviikoin raamattupiirin kanssa. Lisätietoja löydät kalenterista. Uusia ryhmiä voidaan perustaa, jos niihin löytyy vetäjät ja osallistujia.

Lähetyksen työryhmä

Haluatko olla mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa lähetysaiheista toimintaa? Työryhmä kokoontuu tarpeen vaatiessa, yleensä muutaman kuukauden välein suunnittelemaan lähetystyön toimintaa.
Käytännön toiminnan lisäksi ryhmässä on mahdollista ottaa kantaa seurakunnan lähetystyötä koskeviin linjauksiin. Ryhmäläiset pitävät yhteyttä lähetysjärjestöihin, joiden kanssa Lohjan seurakunta tekee yhteistyötä. Ryhmän jäsenet osallistuvat vuosikokouksiin ja kesäjuhlille sekä tuovat viestiä järjestöjen kuulumisista.

Lähetystyö tarvitsee rukousta

Lähetystyö, kuten kaikki hengellinen työ, tarvitsee esirukousta. Rukouksessa seurakunta yhdistyy tukemaan kristillisen kirkon maailmalla tehtävää työtä sekä henkilökohtaisesti seurakunnan omia nimikkolähettejä. Huokailkaamme yhdessä ja yksin taivaallisen Isämme puoleen.

Taloudellinen tuki

Mikäli sinulla on mahdollisuutta tukea lähetystyötä myös rahallisesti, voit tehdä sen antamalla rahaa kolehtiin lähetyspyhinä, ostamalla lähetystuotteita myyjäisistä tai sytyttämällä kynttilän lähetyskynttelikköön. Myös juomalla kahvia voit auttaa: nokipannukahveilla ja kesäisin tapulikahveilla kerätään vapaaehtoista kahvirahaa lähetystyölle.