Tutustu Pyhän Laurin kirkkomaahan omatoimisesti

Pyhän Laurin kirkkomaan opastusreittiin voi tutustua osoitteessa pyhalauri.citynomadi.comLinkki avautuu uudessa välilehdessä Lataamalla maksuttoman Nomadi-sovelluksen älypuhelimeesi tai tablettiisi pääset kiertämään ja tutustumaan kirkkomaan kohteisiin milloin vain.

kartta mobiiliopastusreitistä

Pyhän Laurin Kirkkomaa-reitti

Mobiiliopastusreitti on tehty Tamperelaisen Citynomadi yrityksen nomadi-sovelluksella. Reittiä voi käyttää kirkkomaalla kaikilla yleisimmillä käyttöjärjestelmillä varustetuilla älypuhelimilla sekä tableteilla. Nomadi-sovellus ja reitti on mahdollista tallentaa laitteen muistiin jo etukäteen. Näin palvelua voidaan käyttää myös, jos tietoliikenneyhteydet eivät toimi. Lisäksi reitille on suora web-linkki, joten siihen voi tutustua myös tietokoneella vaikka kotisohvalta käsin.

Kaikille avoin ja maksuton mobiiliopastusreitti on seurakunnan tilaama opinnäytetyö ja työn tekijä on Hämeen ammattikorkeakoulusta valmistuva maisemasuunnittelijaopiskelija Sirpa Lehtinen.

Ohje mobiiliopastusreitin lataamiseen:

Hae ilmainen Nomadi‐sovellus osoitteesta: app.citynomadi.com Linkki avautuu uudessa välilehdessätai mobiililaitteesi  sovelluskaupasta.

Pyhän Laurin kartta löytyy heti avattuasi Nomadin.

`Tässä ja Nyt´ tai hae Lohjan Pyhän Laurin kirkkomaa.

Kun lataat kartan etukäteen info‐nappulasta, et ole riippuvainen mobiilidatasta.

Avaa sovellus ja tutustu kohteisiin!

Mikä on mobiiliopastusreitti?

Reitillä tutustutaan esim. kirkon historiaan, kirkkomaalauksiin ja hautamuistomerkkeihin. Lisäksi reitti opastaa ja esittelee kirkkomaan kasvillisuutta ja istutuksia, kauniita näkymiä sekä harvinaisia ja ainutlaatuisia puita. Käyttäjä voi itse valita mieleisensä tutustumisen kohteet.Kohteet esitellään tekstein ja kuvin. Ne ovat älypuhelimilla ja tableteilla helposti luettavissa. Reitti/alue kierretään ja sen eri kohteisiin tutustutaan siis ilman printattua karttaa tai opasta, mobiilipalvelun avulla.