Lohjan kirkkokuoro

Lohjan kirkkokuoro on paikkakunnan vanhin kuoro. Sillä on käynnissä 134. toimintavuosi, ja se on yksi Suomen pitkäikäisimmistä kirkkokuoroista.

Harjoitukset ja esiintymiset

Kuoro kokoontuu harjoituksiin viikoittain keskiviikkoisin klo 17.3019 Pikku-Laurissa. Uudet laulajat ovat tervetulleita mukaan aktiivisesti toimivaan porukkaamme. Tiedustelut kanttori Timo Saario 044-3284315  /  timo.saario@evl.fi

Kirkkokuorossa on noin 33 laulajaa. Ohjelmisto painottuu perinteisiin ja uudempiin kuorolauluihin. Kuoroon otetaan mielellään uusia laulajia toimintakauden alussa syyskuussa ja tammikuussa. Uusilta pyydetään pieni laulunäyte. Kuoroa johtaa kanttori Timo Saario, jolta voi tiedustella kuoroon liittyvistä asioista.

Kuoro esiintyy messuissa ja musiikkitilaisuuksissa.

Juhlavuoden historiikki

Kuoron juhlavuonna 2010 ilmestyi Lohjan kirkkokuoron ja seurakunnan musiikkityön vaiheita 18722010 käsittelevä, Juhana Saarisen toimittama 290-sivuinen historiikki, jota myydään Lohjan seurakuntatoimistossa 30 euron hintaan.

Historiikki sisältää monipuolista tietoa kuoroa johtaneiden kanttorien työstä ja elämästä. Teos kuvaa kuorotoiminnan lisäksi seurakunnan muuta musiikkityötä ja seurakunnan (vuosina 18722010) järjestämiä juhlia, joihin kuoron ja kanttorien toiminta on aina kiinteästi liittynyt.

TERVETULOA MUKAAN UUDET LAULAJAT!!

Lohjan kirkkokuoron harjoitukset käynnissä kappelisali Pikku-Laurissa
Harjoitukset Pikku-Laurissa