Kevään ääniä - Pirjo Honkasen ja Leena Hytin konsertti

Lohjalaiset muusikot, Länsi-Uudenmaan musiikkiopiston opettajat, Pirjo Honkanen, sopraano ja Leena Hytti, piano esiintyvät Kevään ääniä-konsertissa Lohjan Pyhän Laurin kirkossa su 28.4 klo 17.

Konsertin ohjelmassa kuullaan keväisiä ääniä ja tunnelmia; linnun laulua, puron solinaa, kuten W.A. Mozartin konserttiaariassa KV 74b  “Non curo l’affetto” ja J. Sibeliuksen pianoteoksessa Impromptu op.5 nro 5.

Valoa ja toivoa tuovat puolestaan tutut O. Merikannon laulut Laula tyttö, Pai pai paitaressu ja Omenankukat.

Ohjelmassa on myös kirkkomusiikkia W.A. Mozartilta sekä J.Haydnilta, sekä F. Schubertin liedejä kuten Die junge Nonne (Nuori nunna) ja Im Abendrot (Iltaruskossa). Schubert sävelsi Im Abendrot- laulun K. Lappen tekstiin 1825 ja  siinä kuvaillaan hehkuvaa auringonlaskua, kuinka kaunis onkaan Luojan luoma maailma: “Kun taivaanrannassa kajastava puna laskeutuu hiljaiselle ikkunalleni. Ja ennen kuin tämä sydän sammuu, juo se vielä hehkua ja valoa.”

Konserttiin on vapaa pääsy!

Duo Honkanen/Hytti on esiintynyt useita vuosia yhdessä.

Pirjo Honkanen ja Leena Hytti kesäisissä tunnelmissa

Mon Apr 22 09:13:00 EEST 2024