Dagklubben

Barn lär sig genom att leka fast de inte leker för att lära sig. I lekens och fantasins värld kan barnet uppleva och återuppleva händelser och företeelser i sitt liv.

Barnledaren planerar dagklubbens verksamhet så att barnets utveckling tas i beaktande sin helhet. Verksamheten består av lek, rörelse, pyssel, sång och musik i olika former. Att sköta om barnens andlighet i vardagen är viktigt. Stillhet, bön och sång är ritualer som ger trygghet och kontinuitet i verksamheten. Barnen bör få ta del i den stora skatt som bibelberättelserna och kyrkoårets helger utgör.

Under hösten 2023 och våren 2024: Tvåspråkig dagklubb för 2-6 åringar i Virkby kyrka, Virkbyvägen 1.

• Dagklubben samlas 2 gånger i veckan på tisdagar och torsdagar mellan kl. 9.00 - 12.00.

Anmälningen till hösten 2024 är öppen 25.3-30.4.2024. Stark identifiering används. Senare anmälningar: kontakta Ulrika eller Pia.

Vid frågor kontakta:

Ulrika​​​​​
tfn 050 351 5894
​​​​​ulrika.suominen@evl.fi

Pia
tfn 050 370 6015
beatrice.osterman@evl.fi

Dataskydd

Om personuppgifter samlas in på blanketten beaktas EU:s allmänna dataskyddsförordning. Personuppgifter för en person som är under 13 år får endast uppges av vårdnadshavaren. Dataskyddsbeskrivningen nås via en länk som finns i webbsidans sidfot.

Barn leker i Saarikko