Elämän rajalla näytelmä pohjautuu kohtaamisiin saattohoidon parissa

6_7_ Elämän rajalla_Kuva 5 Antti Haanpää.jpg

Sunnuntaina 7.4.. seurakuntakeskuksessa koetaan vahvasti musiikillinen esitys, joka kuvaa kohtaamista, välittämistä ja musiikin voimaa. Sairaalamuusikko Anna Brummer ja näyttelijä Helena Ryti (kuva Antti Haanpää)

Mitä elämän ja kuoleman rajalla oleva ihminen tarvitsee?

Jaana Taskinen on ohjannut kokemusten pohjalta esityksen, jossa sairaalamuusikko Anna Brummer esittää itseään ja näyttelijä Helena Ryti esittää kaikki muut roolit.

Brummer lähestyy kuoleman ja luopumisen tematiikkaa sairaalamuusikon näkökulmasta.

Näytelmä perustuu Brummerin kokemuksiin potilaiden kohtaamisesta. Hän on toiminut yhdeksän vuotta freelance-sairaalamuusikkona Terhokodissa ja Suursuon sairaalassa saattohoidon ja palliatiivisen hoidon osastoilla Helsingissä.

Esitys on maksuton ja avoin kaikille. Näytelmän jälkeen seuraa keskustelutilaisuus sen herättämistä ajatuksista, sekä kuolevan ihmisen tarpeista ja saattohoidosta.

Ohjaaja: Jaana Taskinen
Teksti: työryhmä, A. Brummerin kokemusten pohjalta
Lavalla: sairaalamuusikko Anna Brummer ja näyttelijä Helena Ryti
Kesto: 45 min, minkä jälkeen keskustelutilaisuus
Aika ja paikka: sunnuntai 7.4. klo 15 Lohjan seurakuntakeskus, Sibeliuksenkatu 2, vapaa pääsy!

Tue Mar 19 09:07:00 EET 2024