Viisikymmentä vuotta Kylväjän lähetystä

Jukka-Kaariainen-vertical pic 3.jpg

Jukka Kääriäinen vierailee sunnuntaina 5.5. seurakuntakeskuksessa Lähetyshetkiä-sarjassa.

Lähetyshetkiä-sarjassa sunnuntaina 5.5.2024 klo 15-17  lähetysjohtaja Jukka Kääriäinen kertoo Lähetysyhdistys Kylväjän 50 vuotta kestäneestä lähetyksestä. teemalla ”Jotta Valtakunta leviäisi”. Keskellä pandemiaa ja talouden haasteita yhdistyksen toiminta on kasvnut poikkeuksellisen nopeasti. Ulkomaantyöntekijöitä on nyt 55, työalueita on kuusitoista ja yhdistyksen budjetti viisi miljoonaa.

”Olemme Suomen ev.lut. kirkon lähetysjärjestö ja Ulkoministeriön pitkäaikainen kumppani kehitysyhteistyössä. Teemme töitä Jumalan valtakunnan etenemiseksi erityisesti siellä, missä on vähän tai ei lainkaan kristittyjä ja kirkkoja. Lähetysnäkemyksemme on kokonaisvaltainen: siihen kuuluu evankeliumin julistaminen sekä yhteisöjen elinolosuhteiden kohentamiseen ja kestävään kehitykseen tähtäävä palvelu.”

”Pioneereina viemme evankeliumin maantieteellisesti uusille alueille sekä ihmisryhmille, joille tämä aarre on vielä tuntematon. Uskomme yhteistyön voimaan – siksi toimimme kansallisten luterilaisten kirkkojen, muiden lähetysjärjestöjen, kansainvälisten ja paikallisten toimijoiden kanssa,” yhdistys kertoo toiminnastaan.

Tilaisuus on  avoinna kaikille  Lohjan seurakuntakeskuksen isossa salissa (Sibeliuksenkatu 2). Alkuhartauden pitää pastori Yrjö Rossi ja säestäjänä toimii Petri Javanainen.

Vapaa pääsy, kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Mon Apr 22 09:36:00 EEST 2024